مقاله " مقابله با مشکلات قطع برق یا به زبان ساده : برق میره چه کار کنیم؟  " منتشر شد.

یکشنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۷

مقاله " مقابله با مشکلات قطع برق یا به زبان ساده : برق میره چه کار کنیم؟  " منتشر شد.

متنی درباره راهکارهای جلوگیری از مشکلات و خطرات و ضررهای ناشی از قطع برق نوشته بودم و ذکر کرده بودم که شرحی نیاز دارد، اما

مدتی این مثنوی تاخیر شد  **

مهلتی بایست تا خون شیر شد  **

همان وقت که برق زیاد میرفت و مطلع مقاله را نوشتم، شرحش نیز در نظرم بود اما یادداشت و ویرایش آن لا به لای کارهای دیگر طول کشید. امید است که مقبول افتد و مفید باشد.

توصیه میکنم قبل از قطع برق این مقاله را بخوانید، زیرا : ** علاج واقعه قبل از وقوع باید کرد **

بحرانها ممکن است سبب قطع برق شوند و قطع برق ممکن است خود عامل بحران یا تشدید بحران بشود. 

هر لحظه ممکن است برق قطع شود ، پس آمادگی داشته باشیم.

تلفن فوریت های برق : 121

سامانه فوریت های برق (۱۲۱)، به عنوان پل ارتباطی بین مشترکان و شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ، به صورت حرفه ای فعالیت خود را در سال 1385 آغاز کرد. این سامانه دارای 4 مرکز به صورت غیر متمرکز با 510 خط ورودی و 110 کارشناس می باشد که به صورت بیست و چهار ساعته، بدون تعطیلی و در سه شیفت کاری  پاسخگوی مشترکان پایتخت می باشند.
یکی از وظایف بسیار مهم این سامانه جمع آوری اطلاعات لحظه ای رفتار شبکه متناسب با شرایط گوناگون آن, تحلیل آنی بر اساس اهداف و شاخص های تعیین شده و نتیجه حاصل در قالب گزارش ارائهمی شود تا در واحد های مربوطه به منظور ارزیابی عملکرد و راهکارهای مناسب جهت رسیدن سریع به پایداری شبکه توسط همکاران در دیگر واحدهای سازمان مورد استفاده قرار گیرد. 

 

مهندس مهدی کاظمی، رئیس اداره فوریت های برق در خصوص امکانات این دو سامانه گفت: اعلام وضعیت رسیدگی به درخواست های مشترکان، مدیریت تماس های بهمنی ناشی از تماس های خاموشی شبکه بالا دستی و قطع فیدر به صورت گویا و هوشمند با توجه به موقعیت مکانی مشترکان، میزان تماس های واصله و شماره تماس مشترک از امکانات سیستم IVR می باشد.
سامانه کنترل خدمات و رضایتمندی مشترکین (ACF) نیز جهت کنترل نحوه ارائه خدمات توسط مناطق برق و پاسخگویی کارشناسان 121 راه اندازی گردیده است؛ به نحوی که در مراکز 121، پس از پایان هر مکالمه و انجام خدمات مورد نیاز اعم از کلیه مشکلات خاموشی ها و درخواست های شامل روشنایی معابر، نوسان ولتاژ، قطع مکرر، انشعابات و ... به صورت کاملاً اتوماتیک و سیستمی، به کلیه مشترکان از طریق سامانه پیام کوتاه 3000121 پیام مورد نظر، حاوی متن متناسب با درخواست ارائه شده ارسال و از نحوه خدمات ارائه شده، نظر سنجی صورت می گیرد.

#برق #برق_میره #برق_میره_چکار_کنیم #قطعی_برق #برق_اضطراری #برق_ساختمان

نویسنده: سید علی شبر
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.